Ярославские епархиальные ведомости часть неофициальная, 1873 года.
Житие Адриана Пошехонского
…преподобный старец Адриан, тогда ему диакону сущу, во ограде Пресвятые Богородицы в Корнилиеве монастыре и великого Антония лета 7048, боголюбивый и святолепный страдалец Адриан, видя святолепна старца во храме Пречистые Богородицы…С.25.
… лета 7048 сентября в 13 день в тех странах вселися преподобный, прмесна веси Белые, и Пострабольские, и Шельшедамские, и Кештомские, и Ухорские на дикий лес и оттоле старец Бестуж ими невидим бысть… С.26
…в лето 7051 воздвизает малую церковь с трапезой во имя Пречистые Богородицы и славнаго ея Успения…С.30.
…Страдания преподобнаго отца нашего игумена Адриана от разбойник
По преставление спослушника старца Леонида,завистник добродетнельному житию, лукавый бес, злый демон вселися в Россияския агаряне, вмалоумных поселян Белосельских, злодеев, вооружает их на преподобного ков ковати, уложив себе в злой мысли своей разорити пустыню, и преподобнаго игумена со ученики погубити, и собранием преподобных своя домы исполнити. И в год по преставлении преподобного старца Леонида, лета 7058, марта в 5 день, противу четырядесяти и двоих мучеников, иже в Аммории, в среду против четверга, в нощи вооружилися злодеи Белосельцы, овии в доспесех с мечи, а инии в саадацех, // с.34. // а инии с копиями и с рогатинами. Еще Христова святая четыредяситница Спасу древними и святыми мучениками неисполнена во Цареградских странах, в Римских и в Севастийских и в прочих царствах, ихже нелеть исписовати. Тии бо мучители окаяннии Белосельцы и от иных стран многую себе дружину собравшее, возмятошася богатства ради, Христову седмицу приехали дополнити преподобными сими в Российском царстве, якоже в Гадзате, иже в Синаи и Раифе, преподобных избиваху, стреляху, инаго убиваху и оваго копием прободоша, а иных мечи топорки изсецаху, тако и сии. Преподобный же игумен Адриан скрыхся от убийц под сани дровяник, окаяннии же мучители обретоша преподобнаго под дровяником, оцепиша ужем игумена за гортань и влечаху его в преднюю келлию, и воздаша ему различные муки, черкающее бритвами тело его и огненными лучами прижигающее, рекуще и глаголющее: «Где суть животы ваши и статки?» Преподобный же и великомученик Адриан рече им: «Животы наши у Всемилостиваго Спаса на небесах, статки наши на земли. Ослабите ми мало, изму их и воздам вам в руки». Мучители ослабиша, да вся та воздаст. Преподобный же возтав приим корчажец, в немже бе четыредесять Рублев, подает мучителем и глаголет: «Теми остатками и сим сребром церковь было бóльшую создати во имя Пречистыя Богородицы вкупе со мною братии». Мучители же реша: «Мы тебе созиждем своею силою часа сего». Отвеща преподобный: «Горька ми есть ваша церковь и тощно создание ваше. Прискорбно душа моя при смерти. Се сребро, созидание ваше, и живот мой в руце ваю. // С.36. // А статки наши вне келлии моея, в пределех множества черноризцев. Отпустите мя Бога ради, братия моя в Корниелев монастырь чернечествовати, да никакоже возвращуся семо и спасу душу мою тамо у отца своего Корнилия». И рекоша мучители: «Мы тебе воздадим шлем спасения и пошлем тебя к Царю Небесному». Презреша старческое моление. Прим оцепляют его второе за шею, преподобномученик же тече яко агнец на заколение, ведеся яко овча безгласна ко стригущим в руце свои, тако отверзая уста своя: «Господи Боже мой! Отдай ми прегрешения сим человеком, не ведят бо, что творят. Прими дух мой с миром, не помяни беззакония яже согреших пред Тобою и беззаконовах. Не презри моления моего, пречистая Богородица и рождения моего, града Ростова…С. 37.